Alla inlägg under februari 2010

Av Marina Uppström - 23 februari 2010 17:22

Idag var jag till barnmorskan.( Är i v.24 nu) Tyvärr fick jag gå ensam då alla runtomkring mig jobbade och inte kunde komma ifrån, men det gick bra i allafall. Blodsockerkontroll gjordes vilket låg på 4,7!(Kanonbra) Blodtrycket ligger på 130/75 vilket också är jättebra! Barnmorskan frågade hur jag mådde vilket jag svarade "Underbart"¨på.... jag har ju  aldrig mått bättre!  

Hon mätte symfysfundus (SF)(man mäter avståndet mellan blygdbenet (symfysen) och livmoderns överkant (fundus) och ritade in värdet på ett sk gravidogram så att man kan följa utvecklingen på en kurva. Mitt SF mått idag ligger på 23 cm och följer kurvan helt perfekt. Vi lyssnade också på barnets hjärtljud. Det dundrade på som bara attan, ca 140slag/min vilket är helt normalt för en sån här liten krabat. I början var det svårt att höra då bebisen sparkade hårt några gånger precis då trycket kom mot magen men sen gick det bra! Full rulle därinne! Jag spelade in hjärtljuden med mobilen och skickade iväg det som mms till min älskade sambo eftersom han ska tillbringa natten i Hudik pga praktik. Våra hjärtan slår för dig Erik!   

Av Marina Uppström - 20 februari 2010 19:15

Idag for jag en sväng till Birsta. Trosade runt på H&M och gick över till barnavdelningen.....Det slutade med att jag köpte två små bodies, 2 små mössor samt 1 par strumpor med Nalle Puh motiv på. Visade kläderna för Erik och glädjen lyste i ansiktet.... vi längtar verkligen till sommaren!

Av Marina Uppström - 5 februari 2010 21:15

Idag for jag och Erik till Barnens hus för att testa Cresent Classic barnvagn i vår bil. Vi var bombsäkra att det inte alls var några problem att få in den men tji fick vi... iför sig är den ihopfällbar och liten men vi fick ändå ta ta av två hjul för att få in den bak i bilen. Det var lite pyssel innan vi fick in den men den fick plats! =) Så det blev den här vagnen;  

Ovido - Quiz & Flashcards