Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Barnmorska v.35

Av Marina Uppström - 11 maj 2010 19:54


Återigen ett besök hos barnmorskan. Precis  som alla andra gånger, ser allting jättebra ut. Bebisens hjärtljud verkar stadigt ligga på sina 130 slag/min. Magen har växt ytterligare 2 cm och ligger på sina 33 cm....! Då jag har fått ett hårdare tryck mot fogarna (dock inte obehagligt på nåt sätt)  så trodde jag att bebisen hade fixerat sig men icke.... men tydligen var det på gång enl barnmorskan...! Nästa gång vi ska dit, om två veckor hoppas jag att den lille har fixerat sig och då ska vi även bestämma hur vi vill ha det inför förlossningen, egna önskemål m.m Jag ska även berätta hur jag tycker att min

graviditet fortskridit och jag måste väl säga att det har varit rena drömmen! En mer underbar graviditet tror jag inte riktigt att man kan vara med om. Sen får man väl se hur förlssningen blir...! Men det tar vi då..... ingen man kan planera ändå! 


I morgon blir det gott sällskap och god mat med alla kollergor på jobbet! Nåt att se framemot!

Kram på er!

//Marina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Uppström - 4 augusti 2012 08:58

Lillkillen hade bråttom till världen morgonen den 24/7. Värkarna började 02.30. Grabben var ute 04.39. Aj! 19 minuter från det att vi parkerade i garaget till det att han låg på bröstet! Jag säger som en fb- kamrat: diamanter är inte kvinnans bästa v...

Av Marina Uppström - 18 juli 2012 22:05

Vi ska snart lägga på nytt tak i hallen. Frun i huset har då bestämt att det ska vara vitt. Träfärgat är inte min grej, tycker det passar bättre i fjällstugor. Så dagens goda gärning har varit att måla 12 kvm takpanel. Nu blir det soffläge resten av ...

Av Marina Uppström - 20 februari 2012 19:36

  oj va längesen det var jag skrev här....  ! Skyller på tidsbrist =) Det har hänt en hel del sista månaderna. Vi har ju gått och blivit husägare! Äntligen!  Det känns så underbart att ha ett eget hus som man själv får göra som man precis vil...

Av Marina Uppström - 12 oktober 2011 08:19

    Oj oj oj... kan knappt fatta det. Vi är husägare. Jättekul och roligt men samtidigt lite läskigt.  Särskilt billigt är det inte heller. 2070 000...Känns ovant att vi ska ha ett stort lån hos banken. Varken jag eller Erik ha ju aldrig haft lån...

Av Marina Uppström - 10 februari 2011 17:39

  Idag tog jag mod till mig och packade ner Frida i vagnen och begav mig ut i denna hemska snöstorm-allt för att gå på mamma/bebis/gravid träff i skönsmon! Det var pest och pina att gå på dessa oplogade trottoarer med snöovädret rakt i ansiktet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards