Alla inlägg under augusti 2010

Av Marina Uppström - 2 augusti 2010 15:05


Livet som mamma är underbart!

Det är först nu jag verkligen inser att det här lilla underbara knytet som ligger och sover så sött i min famn verkligen är mitt eget barn! Den som jag har burit på i hela 9 månader! Men hon är min, min och Eriks egna lilla tjej!

Nu har vi börjat få in rutiner i våra liv med det lilla knytet vilket känns skönt!

Hon är nu 8 veckor gammal och växer som bara den. 3900 g och 53 cm lång...så hon är som en normal "nyfödd" nu.

Hon är som alla andra bebisar; äter sover och bajsar.


Vår lilla tjej har börjat att le! Mysigt! Vi brukar busa med henne och då brukar hon le jättemycket! Hon har även börjat suga på fingarna/tummen, gnuggar sig med båda händerna i ögonen när hon är trött!  Hon har även börjat gilla att bada, vilket hon avskydde från början.Nu blir hon arg när vi tar upp henne från badet...men om det beror på att hon inte får bada mer eller om det är den kallare luften får vara osagt än så länge. Hon orkar hålla upp huvudet alldeles själv när hon är pigg, speciellt när hon ligger på axeln och ska rapas. Sen har hon också otroligt starka nypor. Det känns när hon greppar våra fingrar! Så utveckligen går verkligen framåt!  Det gäller verkligen att ta tillvara tiden och njuta för tiden går så otroligt fort!

Ovido - Quiz & Flashcards