Direktlänk till inlägg 16 april 2010

BM-besök i v 31

Av Marina Uppström - 16 april 2010 20:15


Jag och sambon var till barnmorskan idag igen. Alltid lika spännande.   Idag togs det ett blodtryck som låg helt inom det normala, 126/68, och urinstickan var helt blank! Bebisens hjärtljud ligger på 130 slag/min och SF-måttet hade ökat med 2 cm, dvs till 29 cm. Ligger lite under normalkurvan men ändå inom gränserna! Blodvärdet ligger på 137 (!) vilket är nästintill onormalt bra för en gravid!

Träffade på en f.d chef till mig på spinningen  igår  och hon frågade hur långt gången jag var och jag svarade, ja 8:e månaden och hennes kommentar var; Va? 8:e månaden!!?? Väntar du en hamster eller?!!   


/Marina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Uppström - 4 augusti 2012 08:58

Lillkillen hade bråttom till världen morgonen den 24/7. Värkarna började 02.30. Grabben var ute 04.39. Aj! 19 minuter från det att vi parkerade i garaget till det att han låg på bröstet! Jag säger som en fb- kamrat: diamanter är inte kvinnans bästa v...

Av Marina Uppström - 18 juli 2012 22:05

Vi ska snart lägga på nytt tak i hallen. Frun i huset har då bestämt att det ska vara vitt. Träfärgat är inte min grej, tycker det passar bättre i fjällstugor. Så dagens goda gärning har varit att måla 12 kvm takpanel. Nu blir det soffläge resten av ...

Av Marina Uppström - 20 februari 2012 19:36

  oj va längesen det var jag skrev här....  ! Skyller på tidsbrist =) Det har hänt en hel del sista månaderna. Vi har ju gått och blivit husägare! Äntligen!  Det känns så underbart att ha ett eget hus som man själv får göra som man precis vil...

Av Marina Uppström - 12 oktober 2011 08:19

    Oj oj oj... kan knappt fatta det. Vi är husägare. Jättekul och roligt men samtidigt lite läskigt.  Särskilt billigt är det inte heller. 2070 000...Känns ovant att vi ska ha ett stort lån hos banken. Varken jag eller Erik ha ju aldrig haft lån...

Av Marina Uppström - 10 februari 2011 17:39

  Idag tog jag mod till mig och packade ner Frida i vagnen och begav mig ut i denna hemska snöstorm-allt för att gå på mamma/bebis/gravid träff i skönsmon! Det var pest och pina att gå på dessa oplogade trottoarer med snöovädret rakt i ansiktet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards