Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

BVC-besök

Av Marina Uppström - 23 mars 2010 20:30

Idag var det åter dags för besök hos barnmorskan. Kändes inte alls som det var en månad sen sist jag var där... men tiden går fort, speciellt när man mår bra...! =)

Det tog diverse blodprover och alla värden såg kanonbra ut! Jag hade tydligen lite proteiner i urin men det skulle vi inte bry oss om eftersom blodtrycket låg på 130/70 (proteiner i urin och högt blodtryck kan tyda havandeskapsförgiftning.) SF-måttet hade vuxit med 5 cm, från 23 till 27 cm och jag följer kurvan helt perfekt enligt barnmorskan. Viktuppgång 5 kg. Barnets hjärtljud låg åter på 140 slag/minut, precis som förra gången. Nästa besök  hos barnmorskan blir 16/4,och efter detta var 14:e dag eftersom komplikationerna ökar allteftersom graviditeten fortskrider.


 
 
Lina

Lina

5 april 2010 12:09

Även om er graviditet inte var planerad blir det säkert kanon. Barn är ju så underbara. Själv är jag också 27 år och skorpoion. Jag och min sambo väntar vårt första barn i mitten av augusti. Vi bestämde oss för att försöka och det blev bebis på första försöket. Det ska bli spännande att se vad det är där inne: pojke eller flicka. Sa att jag inte ville veta på ultraljudet, men spännande är det. Lycka till.

http://www.lyckospridare.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Uppström - 4 augusti 2012 08:58

Lillkillen hade bråttom till världen morgonen den 24/7. Värkarna började 02.30. Grabben var ute 04.39. Aj! 19 minuter från det att vi parkerade i garaget till det att han låg på bröstet! Jag säger som en fb- kamrat: diamanter är inte kvinnans bästa v...

Av Marina Uppström - 18 juli 2012 22:05

Vi ska snart lägga på nytt tak i hallen. Frun i huset har då bestämt att det ska vara vitt. Träfärgat är inte min grej, tycker det passar bättre i fjällstugor. Så dagens goda gärning har varit att måla 12 kvm takpanel. Nu blir det soffläge resten av ...

Av Marina Uppström - 20 februari 2012 19:36

  oj va längesen det var jag skrev här....  ! Skyller på tidsbrist =) Det har hänt en hel del sista månaderna. Vi har ju gått och blivit husägare! Äntligen!  Det känns så underbart att ha ett eget hus som man själv får göra som man precis vil...

Av Marina Uppström - 12 oktober 2011 08:19

    Oj oj oj... kan knappt fatta det. Vi är husägare. Jättekul och roligt men samtidigt lite läskigt.  Särskilt billigt är det inte heller. 2070 000...Känns ovant att vi ska ha ett stort lån hos banken. Varken jag eller Erik ha ju aldrig haft lån...

Av Marina Uppström - 10 februari 2011 17:39

  Idag tog jag mod till mig och packade ner Frida i vagnen och begav mig ut i denna hemska snöstorm-allt för att gå på mamma/bebis/gravid träff i skönsmon! Det var pest och pina att gå på dessa oplogade trottoarer med snöovädret rakt i ansiktet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards