Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Grattis Frida 8 månader

Av Marina Uppström - 7 februari 2011 15:36

Jösses va tiden går fort!

Lilla Frida har nu hunnit bli 8 månader gammal och det är full fart här hemma!

Hon älskar sin gåstol som hon fick av mamma och pappa strax före jul.

Ja, gå och gå, hon kan inte gå i den. Hon springer i den.

Ibland tar hon sån fart så hon far in i väggar och möbler så det smäller i hela lägenheten men lilla Frida bara skrattar!

Blommorna på golvet har några ynka stackarns blad kvar, panelgardinerna (och stänger) har varit på väg att fara all världens väg när hon får tag i dom! När hon kryper så kryper hon fram till bokhyllan och river ner alla böcker på den nedersta hyllan. Mamma och pappa  brukar då flytta upp böckerna en hylla men det blir då perfekt höjd till att riva ner dom igen när hon sitter i gåstolen!

Bästa leksakerna just nu  som lockar mest men som vaktas under hård bevakning  är pappas gitarr, tv-dosan, bärbara datorerna samt mamma och pappas mobilerna. Tekniskt intresserad...ja,jag ser en viss  koppling... =)

Nu när jag har börjat jobba lite igen så är det extra roligt att komma hem till familjen! Frida blir sååå glad när man kommer in genom dörren. Jag brukar få världens största leende till svar! 

Erik längtar tills han får vara pappaledig på heltid! Då kommer det att bli en hel del turer ut i skogen med lilla Frida i bärryggsäcken/pulkan!

På mornarna  när vi är lediga brukar vi ligga och mysa i stora dubbelsängen. Frida älskar att ligga med fötterna i min halsgrop och mysa med händerna i vårt hår. (Hon är otroligt fascinerad av hår av nån anledning)

Hon sover fortfarande jättebra på nätterna. Somnar mellan 18.30-19.00 och sover oftast hela natten fram till 08.00-08.30 Ibland vaknar hon på morgontimmarna och vill äta men sen somnar hon om  utan problem. Veckans dagar brukar vi fylla med babysång, babysim, massa massa massa promenader samt en hel del resor till vänner och bekanta! Så som sagt.... dagarna hemma hos familjen är ofta fyllda med aktiviteter från morgon till kväll! Livet som småbarnsförälder är helt jäkla underbart!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Uppström - 4 augusti 2012 08:58

Lillkillen hade bråttom till världen morgonen den 24/7. Värkarna började 02.30. Grabben var ute 04.39. Aj! 19 minuter från det att vi parkerade i garaget till det att han låg på bröstet! Jag säger som en fb- kamrat: diamanter är inte kvinnans bästa v...

Av Marina Uppström - 18 juli 2012 22:05

Vi ska snart lägga på nytt tak i hallen. Frun i huset har då bestämt att det ska vara vitt. Träfärgat är inte min grej, tycker det passar bättre i fjällstugor. Så dagens goda gärning har varit att måla 12 kvm takpanel. Nu blir det soffläge resten av ...

Av Marina Uppström - 20 februari 2012 19:36

  oj va längesen det var jag skrev här....  ! Skyller på tidsbrist =) Det har hänt en hel del sista månaderna. Vi har ju gått och blivit husägare! Äntligen!  Det känns så underbart att ha ett eget hus som man själv får göra som man precis vil...

Av Marina Uppström - 12 oktober 2011 08:19

    Oj oj oj... kan knappt fatta det. Vi är husägare. Jättekul och roligt men samtidigt lite läskigt.  Särskilt billigt är det inte heller. 2070 000...Känns ovant att vi ska ha ett stort lån hos banken. Varken jag eller Erik ha ju aldrig haft lån...

Av Marina Uppström - 10 februari 2011 17:39

  Idag tog jag mod till mig och packade ner Frida i vagnen och begav mig ut i denna hemska snöstorm-allt för att gå på mamma/bebis/gravid träff i skönsmon! Det var pest och pina att gå på dessa oplogade trottoarer med snöovädret rakt i ansiktet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards