Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Marina Uppström - 1 maj 2010 14:58


Nu går veckorna fort! Nu är vi redan i v.33 Vi har hämtat en vagga som sambon och hans syskon legat i som små. Den ska slipas och målas så den blir lite fräschare! Det mesta och viktigaste är inhandlat för bebisens ankomst! Igår var vi till barnmorskan igen och som vanligt är alla värden kanonbra. Bra blodtryck, blank urinsticka och bra blodvärde! Bebisen hade hjärtslag på 135. SF-mått har ökat med 2 cm sen förra besöket hos BM. Så hitills flyter allting på som det ska. Själv är jag jättepigg och har fortfarande inga som helst problem med graviditeten! Planerna är att jag ska jobba på till sista maj, sen ska jag vara hemma och ta det lite lugnt och pyssla om mig själv och hemmet lite innan bebisen kommer.

Sista april firades hos några goda vänner till oss som också ska bli föräldrar ungefär samtidigt som oss! Vi grillade gott och var en sväng och tittade på en majbrasa. Tyvärr var det som alltid sista april-kallt och rått väder så  besöket vid majbrasan vart inte särksilt långvarig för oss så vi åkte hem relativt tidigt!

I helgen ska jag och Erik och jag bara umgås och bara vara med varandra! Nu är det ju inte så lång tid kvar tills två ska bli tre! =)


/Marina

Ovido - Quiz & Flashcards