Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Graviditetssymtom

Av Marina Uppström - 31 oktober 2009 20:30

Första symtomen var nog att jag var otroligt hungrig. Konstant hungrig. Dessutom var jag jättetrött. Jag kom hem från jobbet, trött och matt, la mig i soffan och somnade. Blev väckt av min käre sambo som lagat maten, åt upp maten och la mig återigen i soffan för att sova. Det fanns ingen som alls hejd på tröttheten som härjade i min i kropp. I övrigt har jag sluppit alla andra grav.symtom som tur är... förutom humörrsvängningarna naturligtvis men detta är inget jag direkt tänkte berätta om. Alla som haft en gravid kvinna i närheten av sig vet att hennes humör pendlar från sprudlande glad från ena sekunden, till en riktig ragata som skriker, och gråter i nästa sekund. Tur att man är medveten om sitt humör så man kan be om ursäkt efteråt.... Graviditeter orsakar mycket humörsvängningar men man ska dock inte skylla på den alla gånger...!

Sedan pratas det naturligtsvis om olika cravings i samband med en graviditet. För min del var det blodapelsiner jag hela tiden suktade efter. Min stackars sambo fick fara och köpa dessa apelsiner stup i kvarten...dock ej på nätterna...! Det var många kg apelsiner jag stoppade i mig-per dag!!!!!

Sen har man hört gravida kvinnor som fått cravings på isolering, murbruk och fönsterputs.... då var mitt alternativ så mycket nyttigare! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marina Uppström - 4 augusti 2012 08:58

Lillkillen hade bråttom till världen morgonen den 24/7. Värkarna började 02.30. Grabben var ute 04.39. Aj! 19 minuter från det att vi parkerade i garaget till det att han låg på bröstet! Jag säger som en fb- kamrat: diamanter är inte kvinnans bästa v...

Av Marina Uppström - 18 juli 2012 22:05

Vi ska snart lägga på nytt tak i hallen. Frun i huset har då bestämt att det ska vara vitt. Träfärgat är inte min grej, tycker det passar bättre i fjällstugor. Så dagens goda gärning har varit att måla 12 kvm takpanel. Nu blir det soffläge resten av ...

Av Marina Uppström - 20 februari 2012 19:36

  oj va längesen det var jag skrev här....  ! Skyller på tidsbrist =) Det har hänt en hel del sista månaderna. Vi har ju gått och blivit husägare! Äntligen!  Det känns så underbart att ha ett eget hus som man själv får göra som man precis vil...

Av Marina Uppström - 12 oktober 2011 08:19

    Oj oj oj... kan knappt fatta det. Vi är husägare. Jättekul och roligt men samtidigt lite läskigt.  Särskilt billigt är det inte heller. 2070 000...Känns ovant att vi ska ha ett stort lån hos banken. Varken jag eller Erik ha ju aldrig haft lån...

Av Marina Uppström - 10 februari 2011 17:39

  Idag tog jag mod till mig och packade ner Frida i vagnen och begav mig ut i denna hemska snöstorm-allt för att gå på mamma/bebis/gravid träff i skönsmon! Det var pest och pina att gå på dessa oplogade trottoarer med snöovädret rakt i ansiktet. ...

Ovido - Quiz & Flashcards